Beques per a la Creació Artística. Exposició dels projectes guanyadors 2015-2016 a la Facultat de Belles Arts

Sala d'Exposicions de la Facultat de Belles Arts
Exposició dels artistes guanyadors de les beques de creació artística 2015- 2016

Del 22 al 26 de febrer de 2016, de dilluns a divendres d'11 a 14 h i de dilluns a dijous de 16 a 18 h 
Inauguració:
23 de febrer a les 12 h

De les 41 propostes presentades a la convocatòria d'enguany, el i les guanyadors/es han estat Gerda Kochanska, amb el projecte "Every Black Pixel is an Echo of a White pixel"Alberto Gil Cásedas, amb "White Impasse"Ayelen Peressini amb "A drift" i Aïda Andrés Rodrigálvarez,  amb "Tomar el pulso al mundo en línea recta imaginaria".


La Fundació Guasch Coranty és una institució privada sense ànim de lucre que neix de la voluntat i el llegat del matrimoni format pels artistes i docents Francesc Guasch Homs (1861-1923) i Emília Coranty Llurià (1862-1944). Té com a única finalitat convertir-se en element impulsor del desenvolupament i promoció del treball artístic dels estudiants de Belles Arts i dels joves artistes d'arreu del món, mitjançant dues activitats: la convocatòria de les Beques per a la creació artística, cada any, i del Premi de Pintura Internacional Guasch Coranty, cada tres.

Amb l'objectiu de donar a conèixer els projectes guanyadors, la Fundació Guasch Coranty organitza l'exposició "Beques per a la creació artística". Es podrà visitar la mostra del 22 al 26 de febrer de 2016 a la Sala d'Exposicions de la Facultat de Belles Arts.

En la convocatòria d'enguany, s'han presentat 41 propostes. El i les guanyador/es han estat Aïda Andrés Rodrigálvarez amb "Tomar el pulso al mundo en línea recta imaginaria" una proposta que abarca el coneixement dels canvis i els registres de la Terra provocats per l'acció humana des de la base de Marambio; Alberto Gil amb "White Impasse" explora les situacions on el temps ha mort, suspès o perdut el protagonisme a través del color blanc; Gerda Kochanska amb "EveryBlackPixel is an Echoof a White pixel" continua amb la recerca  sobre la  forma de redimensionar la supremacia de la representació com un vector de la normalitat. El seu camp d'investigació és la distància de la semàntica entre els conceptes del llenguatge humà i el d'un sistema operatiu; Ayelen Peressini centra la seva investigació en la relació que existeix entre l'escultura i l'arquitectura i de com aquestes dues disciplines s'han anant alimentant mútuament.